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Ftec_01_2014

Gute Barriereeigenschaften und ansprechende Optik stehen im Mittelpunkt. Good barrier functions and an appealing presentation are most important. fresh fish. One year on, sales of local fish, embracing an unrivalled range of 60 SKUs (stock keeping units) using this packaging system have been very strong. Based on this initial success, plans are in place for targeted pro-motion with a view to supplying more and more customers with fresh, top quality, local fish. A unique mixture At the root of the effective collabora-tion between FishFrozen and Sealed Air was a unique combination of un-derstanding the existing market, ac-curately identifying a potential niche and developing it effectively. A key und Aroma-Sperreigenschaften so-wie Portionierungsoptionen hinzu. Ästhetische Gesichtspunkte, wie der feuchtigkeitsabsorbierende Schalen-schaum und der dichte, transparente Schutz des Fischproduktes, leisten einen weiteren wichtigen Beitrag zur Markenbildungskapazität dieses Verpackungssystems. Die Verbrau-cher wollen das Produkt mit eigenen Augen sehen, um dessen Qualität zu begutachten, bevor sie es in ihren Einkaufskorb legen; das Fehlen eines Einlegepads wird hier ebenfalls als ein Anzeichen für gutes Aussehen und bequeme Handhabung aufgenom-men. Die kaufmännische Direktorin von FishFrozen, Galina Parschikowa, fügt hinzu: „An dem System von Sealed Air gefiel uns die Flexibilität. Wir können Größe und Form der Schale leicht ändern, wenn wir fest-stellen, dass Bedarf hierzu besteht. Unsere beiden Unternehmen glauben fest an die Stärke einer strategischen Markenbildung, die sich bereits in der Vermarktung von Grundfisch unter unserem ersten Warenzeichen „Aquarius“ (Vodoley) vor zwei Jahren gezeigt hat.“ Überzeugende Zahlen Selbst ohne die jetzt eingeführte pro-aktive Werbung war der Anfangsver-kauf von Case-Ready-Frischfischpro-dukten vielversprechend. Am besten verkaufte sich Dorsch: innerhalb von zwei Monaten wurden 10.000 ver-packte Einheiten abgesetzt. Die factor here was the realisation that the lack of facilities for selling fish on ice, particularly in smaller shops close to people‘s homes, translated into a potential for significant sales of case ready products. The packing solution had to assure the highest safety standards, while facilitating a long shelf life to satisfy customer demands across as large a geographical area as possible for a relatively sensitive food product. Cryovac BDF® emerged as the best partner here with its shelf life of up to five days, two to three days longer than stretch film wrap. Excellent sealability, proven oxygen and aroma barrier properties and por-tioning options added to the formula for offering the highest levels of food safety and consumer appeal. Aesthet-ics, such as the moisture absorbing foam tray and tight, transparent pro-tection of the fish, are making a sig-nificant contribution to the packaging system‘s brand building capability. Consumers like to examine the prod-uct to confirm its quality with their own eyes before putting it into their shopping baskets and the lack of an inlay pad is also positively perceived as an appearance and convenience feature. Commercial Director of Fish Frozen, Galina Parshikova, adds, “We liked the system from Sealed Air due to its flexibility. We can easily change the shape and the size of the tray if we see that there is a need. Our two companies also share a proven belief in the strength of strategic branding, already shown in our marketing of ground fish under our first trademark ‘Aquarius‘ (Vodoley) two years ago.“ Numbers that count Even without pro-active promotion, now being introduced, initial sales of the case ready fresh fish products have been extremely promising. Top of the performance stakes is cod with 10,000 packs being sold in two months. The future looks bright for the collabora-tion of the St Petersburg company‘s fresh fish products and Cryovac BDF®. In the words of Galina Parshikova: “We have a very wide range of products, an excellent network and are established in the region as the number one sup-plier of fresh Russian fish.“ And as in the development phase of the project, consumer satisfaction remains centre stage. Project manager, Nathalia Bor, sums up quite simply, “We want the people to eat fresh fish of the very best quality.“ www.sealedair.com Zukunft für die Zusammenarbeit zwischen dem St. Petersburger Frisch-fischproduzenten und Cryovac BDF sieht gut aus. Galina Parschikowa formuliert es so: „Wir verfügen über eine sehr breite Produktpalette, ein exzellentes Netzwerk und haben uns in der Region als erster Lieferant für frischen, russischen Fisch etabliert.“ Und da das Projekt noch in der Ent-wicklungsphase steckt, bleibt die Kundenzufriedenheit wichtigstes Ziel. Projektmanagerin Nathalia Bor fasst dies in einfachen Worten zusammen: „Wir wollen, dass die Menschen Frischfisch allerbester Qualität essen.“ www.sealedair.com Continued from page 28 Fotos: Sealed Air


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